Куриерът и дигиталният град

Куриерът и дигиталният град

Как куриерската услуга в града се адаптира към експоненциално нарастналото търсене и какво спечелихме всички от това.

Continue reading...
Latest Posts

Куриерът и дигиталният град

Адаптация към новото

Помислете за последния път, когато сте поръчали нещо онлайн. Вероятно това е било скоро. Поръчките, доставките и куриерската услуга като цяло се очертаха, като основен метод за обслужване на потреблението на стоки по време на пандемията. Много от нас свикнаха бързо с този начин на живот не само по принуда, но и от гледна точка на ефективност, удобство и сигурност. Тази адаптация определено бе катализирана от COVID-19. За броени седмици пандемията накара света да спре. Останахме по домовете си, за да намалим разпространението на вируса. Работата от вкъщи вече е новото нормално и нуждите на хората от бързи доставки нарастна стремглаво.

Години за седмици

Работата на куриерите се превърна в една от най-ценните услуги. Търсенето се повиши многократно, заедно с желанието за по-бърза и по-предвидима доставка. Голяма част от бизнесите преминаха в дигиталният свят. По последни данни на McKinsey & Company, бизнеснесът и потребителите са успели да възприемат цялата цифровизация за пет години напред, само за осем седмици. За да се погрижат за нарастващото търсене, тъгровците и куриерските фирми разшириха своите методи за доставка, като градските куриери вече се предвижват с всякакъв вид превозни средства: велосипеди, автомобили, електрически скутери.

Дигитализация

Бързите градски доставки се превърнаха в необходимост. Много бизнеси въведоха и безконтакната доставка, от която потребителите се възползват масово. Куриерските фирми също подобриха услугата си за доставки, като използват специално разработен софтуер за по-качествена услуга и по-бързи доставки. Дори след пандемията, доставките и куриерските услуги ще продължат да са удобство и предпочитан вариант за пазаруване сред потребителите.

Куриери на фронта

Успешно поддържане на икономиката „в движение“, благодарение на градски куриери и бързи доставки. Независимо за какъв вид доставки става въпрос, куриерите са на фронта и са готови да помагат на населението да води нормален начин на живот, дори в принудителни домашни условия. Доставките и куриерските услуги осигуряват потока на стоки по време на трудните времена, в които се намираме. Без гъвкавостта и ефективността на доставчиците и куриерската индустрия обществото не би могло да подкрепи нуждаещите се по време на пандемията.

Специално за града

Пандемията промени начина, по който хората пазаруват и работят. Сега, когато бавно се премахват ограниченията в някои части на света, услугите за доставка ще продължат да се превръщат в удобно средство за пазаруване, без да напускате дома си. Вече бързите градски доставки доказаха своята устойчивост по време на глобалната пандемия. Освен всички предимства на градската куриерска услуга, иновациите, които куриерските фирми могат да въведат и използват в дългосрочен план, са екологичните методи за доставка, като например използването на велосипеди, електирчески скутери за доставки както и използването на възможно най-малко количество пластмасови опаковки при доставянето на пратките.

Смело напред

Куриерите успяха да задържат бизнеса и икономиката живи по време на трудните и опасни за всички времна на пандемия. Изградиха доверие в потребителите и им доказаха ефективността и усобството на този тип отдалечено пазаруване.

Експлозивната еволюция на онлайн пазаруването катализирана от COVID-19

OK Boomer

"Доставка от 2 до 5 работни дни."... *клик* - звукът на мишката на посетителя на вашия магазин, който затваря таба в браузъра си.

Дори преди пандемията от COVID-19 да изстреля дигитализацията на света в скоростната лента на развитие и адаптация, вече търсихме варианти да си купим нещо по интернет и да не го чакаме цяла седмица. Да, стандартните куриерски и пощенски услуги предлагат т.нар. overnight доставка или доставка на следващия ден независимо къде. Да, удобно е. Да, впечатляващо бързо е. Или поне беше преди 10 години. Но когато добавим времето за обработка и опаковане и предаване и транспорт и получаване и чакане на куриера цял ден в неведение и разминаване с него, пак стигаме до "от 2 до 5 работни дни".


Наистина има чар да забравиш, че си си купил нещо и куриера да те изненада на вратата с него, но това е друго изживяване... друга услуга. И най-вероятно не е тази, която ще ни накара да си купим нещо пак от там.



Ерата на on-demand пазаруването настъпи

...при това доста по-скоро, отколкото я очаквахме тук в България. Вече знаем, че може, че някъде работи и го има и сме нагласени да потърсим опция за доставка в рамките на деня или на няколко часа или минути.


Всички гледахме (и гледаме) с интерес, как мощно се развиваше Amazon prime, която предлага на членовете си доставка на следващия ден... в САЩ (9 834 000 km²). Видяхме и как компании доставящи приготвена храна, опериращи на местния български пазар започнаха да предлагат бърза доставка и от магазини. А междувременно Amazon също разрастна своя prime и влезе в рамките на деня и няколкото часа (https://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=15247183011)



Към хубавото се свиква бързо

Отварям Google. Пиша "Audio-Technica ATH-M40x цена". Излизат ми няколко резулатата, цената е подобна навсякъде. Магазините са добре издържани технологично и дизайнерски. Имат добри отзиви в нета, както и слушалките, които съм си харесал.


Първият ми дава възможност за доставка до 40 минути, но това ще ми струва 10лв, вторият ми дава възможност за доставка днес за 5лв. Третият ми дава безплатна доставка до офис на "едикойси" "от 2 до 5 работни дни". Слушалките ми струват 170лв и при тримата. А ми се слушат Black Pumas, та две не виждам. Финалния си избор няма да споделя, но ще спомена нещо, което ми каза един мъдър човек - финалният избор винаги е емоционален.





Как се различава Berry от другите

Berry е хибрид между светкавичната минутна доставка до няколко минути и стандартната куриерска услуга, която познаваме.


Модела, който предлагат компаниите за разнос на храна - а именно доставката до минути - е изключително скъп. Освен, че трябва да поддържат флота от свободни куриери, те трябва и да ангажират един куриер само за една доставка. В платформите на тези компании пише 5лв доставка, но потребителя не знае, че те взимат и от 15% до 30% от цената на поръчката от магазина.


Другият съществуващ модел, който познаваме е този за следващия ден, който е доста по-евтин, защото може да се извърши групажна доставка и така да се намали цената. Проблема е, както описахме горе, че е бавен.


Тук влиза Berry с доставките си в същия ден и добрия баланс между бързина и цена. Вместо да се гоним с вятъра, използваме съвременни технологии да известим получателя, кога ще сме при него и да му дадем възможност да отложи посещението, за когато му е удобно.



Промяната изисква работа

On-demand, пазаруването наживо, в реално време или каквато думичка ще му измислим тук изисква повече ангажираност от страна на търговеца. Изисква промяна в начина на работа; процесите на обработка на поръчки; разделяне на зони, в които е възможен този тип доставка и всички други повлечени процеси. По същия начин, както преди години трябваше да изградим фирмен сайт, трябваше да направим страници в социалните мрежи, трябваше дори да отговаряме на тях, когато ни пишат. Но промяната е нещо толкова естествено, колкото е самият живот.



Survival of the fittest

На английски не звучи толкова страшно, но това не го прави по-малко валидно. Не най-силният, не най-богатият, не най-красивият, а най-адаптираният продължава. За пример - много от технологиите, които използваме в Berry, дори не са съществували до скоро, а в момента са световен стандарт в разработката на софтуер. IT сектора е, може би, най-изложеният на ежедневната ерозия на времето и виждаме колко добре му влияе това, бидейки един оазис в българската икономика.



Един смел нов свят

COVID-19 ни раздели, но ние намерихме начин да сме заедно... дори повече от преди. Намерихме време да се обаждаме на родителите си, да правим Zoom наздраве, да поиграем в мрежа, да поговорим с човека до нас, да потърсим помощ... Всичко това в домашния уют.


Работодателите ни разбраха, че продуктувността ни не зависи от това дали сме дошли с 10 минути закъснение в офиса или колко често излизаме да пушим или да се разтъпчем. Home office е вече стандартно срещана опция в обявите за работа. Промениха ни се и навиците за пазаруване. Вече сме дигитални и искаме същото качествено и бързо обслужване, както в магазина. Хубаво е, когато и има кой да го предложи.

Share
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.